Styrk din kommunikation med den private virksomhed

Akademikerkampagnen inviterer jobsøgende kandidater til et kursus i, hvordan man søger job i en lille eller mellemstor, privat virksomhed. 

Har du yderligere spørgsmål til kurset, kontakt Kristina Falkvist på 25 35 41 33

Det kommer du til at opleve på kurset:

Dag 1 – Mandag den 14. december 2015 kl. 9-16

 

Formiddag: Kom ind i maskinrummet i en privat virksomhed – deltagerne introduceres til hvad der karakteriserer en lille eller mellemstor, privat virksomhed (SMV) og hvad det er, der gør den anderledes end en stor virksomhed, v/Akademikerkampagnen. 

 

Formål: I dette modul får du viden om, hvordan en virksomhedsejer agerer og prioriterer, hvilke arbejdsopgaver der kan være i en SMV til højtuddannede og hvordan man får afdækket hvilke opgaver, der kunne være i en virksomhed, som de mangler at have fokus på for at nå deres strategiske mål.

 

  • Introduktion til SMV-segmentet
  • Hvilke arbejdsopgaver er der i en SMV til en højtuddannet?
  • Videocases fra Akademikerkampagnen                           

Eftermiddag: Spot en ejerleder og få styr på kommunikationen – deltagerne bliver introduceret for 4 forskellige arketyper på ejerledere.

 

Formål: I dette modul vil du blive introduceret for jobsøgningsværktøjet “Spot en ejerleder” og blive trænet i, hvordan hver arketype har særlige kendetegn, der også betyder, at de har forskellig behov for formidling. Værktøjet skal hjælpe dig til at blive målrettet i din dialog med en privat virksomhed, så dit budskab når bedre igennem. 

  • Introduktion til værktøjet “Spot en ejerleder”
  • Kobling af “Spot en ejerleder” med kommunikationsstile
  • Workshop med fokus på brug af din nye viden om ejerledere og kommunikation

DAG 2 – Tirsdag den 15. december 2015

Formiddag: Jobsøgning i private virksomheder – introduktion til mere målrettet jobsøgning på baggrund af arbejdsgivers adfærd og forventninger v/Akademikerkampagnen.

Formål: I dette modul går vi et skridt videre end ansøgning og CV og tager udgangspunkt i undersøgelser omkring arbejdsgivers adfærd og forventninger, når de skal rekruttere nye medarbejdere. Du får som deltager kendskab til, hvordan du kan manøvre indenfor disse rammer af forventninger, fordomme og tillidsopbygning. Vi vil blive forberedt på at være opsøgende i dialogen med virksomhedsejerne – og gennem øvelserne får gennemslagskraft i formidlingen af deres opgaveløsning. 

  • Introduktion til Ballisagers Rekrutteringsanalyse 2015
  • Workshops med fokus på arbejdsopgaver og løsninger i små og mellemstore, private virksomheder  

 

Tilmelding til kurset: Send mail til Kristina Falkvist på kfa@ac.dk senest 7. december 2015.

Har du yderligere spørgsmål til kurset, kontakt Kristina Falkvist på 25 35 41 33 eller på ovenstående mail.